Miercurea trecuta am participat la Seminarul Zoiei Zarnescu intitulat “De la emotii distructive la emotii elegante”. Initial, statuseam in dubii daca sa merg sau nu pentru ca deja participasem la cursul Alinei Roman legat de Inteligenta Emotionala si cam stiam cum sta treaba asta cu emotiile….cel putin teoretic. Mai am de lucrat la partea practica, asa ca totusi am hotarat sa ma duc ca sa fac o comparatie intre cele 2 si poate, sa primesc, o alta perspectiva.


Si nu m-am inselat. Seminarul a fost frumos, interactiv. Pentru prima data am vazut sala de la Crystal Ballroom plina ochi. Erau oameni chiar si la etaj. Nici macar la seminarul lui Andy Szekely nu am vazut atatia oameni. Era pur si simplu full. Asta a fost primul lucru care m-a frapat de cum am venit.

A fost prima data cand am participat la un seminar gratuit al Zoiei Zarnescu. Am descoperit un speaker talentat si o persoana calda, care transmitea multe nergie buna in jur. Nu degeaba toata sala a fost plina iar reactiile de dupa au fost mai mult decat pozitive.

A avut si “invitati” care au povestit cum si in ce fel li s-a schimbat viata dupa intalnirea cu Zoia. Ne-a spus si niste povesti cu talc. Cel mai mult mi-a placut povestea caracatitei pe care am si retinut-o.

Iata, pe scurt ce am notat in carnetelul meu si cu ce idei am ramas dupa acest seminar. Cred ca sunt importante si m-am gandit sa le impartasesc si cu voi, cei care imi cititi blogul.


Toate emotiile sunt in noi, oamenii si faptele doar le activeaza.

Multi oameni simt nevoia sa-si justifice emotiile. E vital sa facem cunostinta cu emotiile noastre, un prim pas fiind sa ne intrebam "ce simt?". Si un bun exemplu este sa spunem “simt furie” in loc de “sunt furios” pentru ca este o emotie temporara, pasagera. Pare un lucru foarte simplu, insa ceea ce e simplu de facut e simplu si sa nu faci. Hm…..nu-i asa ca suna cunoscut?

Constientizarea a ceea ce simti merita sa fie atat de puternica, incat sa poti spune pe nume emotiei tale. Cand facem cunostinta ne spunem pe nume; asa facem cunostinta si cu emotiile noastre, spunandu-le deschis si liber pe nume, lucru care naste o comunicare.

La acest capitol se impune o alta discutie despre alfabetizarea emotionala. Dar asta e un alt subiect.

Comunicarea inseamna sa punem ce avem in comun fiecare.

Comunica mai ales cu copilul din tine! Spune-i in fiecare zi "la multi ani!" nu doar de 1 iunie. Spune-i si ca e in regula ce simte. Iar daca vreodata nu ai timp de el, spune-i ca te vei intoarce curand si roaga-l sa te astepte pana cad termini ce ai de facut. Toata viata noastra este regizata de acel copil de pana in 5 ani, cu care am putea fi cei mai buni prieteni.

Nu te ancora de nimic. Asigura-te ca esti mereu liber sa urmezi calea ta cea mai buna. Amineste-ti intotdeauna ca tot ceea ce te ajuta sa cresti pana la un nivel, te impiedica sa ajungi la nivelul urmator. Iar nivelul suprem este sa-ti descoperi scopul in viata. Daca esti in faza in care te intrebi care e scopul tau in viata, acesta este scopul tau in viata: sa afli care e scopul tau in viata.

Priveste fiecare problema ca pe un loc de care sunt agatate comori de intelepciune.

Cand te simti prea mic, gandeste-te ca fiecare om si lucru din lume au rostul lor si bucura-te de rostul tau de acum!

Fii proprietarul tuturor emotiilor tale si grija sa nu devii tu proprietatea lor!

Unele lucruri le stiam deja, dar recapitularea e oricand bine venita pe subiectul asta, ca doar repetitia e mama invataturii nu-i asa?

Insa acest concept de a fi un bun proprietar pentru emotiile tale este perspectiva cea noua pe care am cerut-o si mi s-a dat in urma acestei workshop. O chestie cat se poate de simpla si la care totusi nu ma gandisem pana acum.


Si am mai primit un cadou de la Zoia, impreuna cu un alt participant care se afla in sala, asta fiind urmarea a ceea ce am completat in formularul de inscriere la eveniment. Am fost 2 norocosi in acea seara.

Cadoul consta intr-o sedinta de coaching cu Zoia. Si nu stiu de ce, dar am senzatia ca “problema” va fi deja pe jumatate rezolvata cand ne vom vedea. Ramane de vazut!


Imagini preluate de pe Facebook
0 Responses

Trimiteți un comentariu